Diseño del proceso de gestión del conocimiento en la facultad de ingeniería de la Universidad Santiago de Cali para el año 2022
No Thumbnail Available
Date
2022
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Santiago de Cali
Abstract
Knowledge management makes it possible to channel changes and new needs in customer service and in the management of organizational processes, contributing to the professional and personal development of collaborators and giving added value to the processes. This degree work presents the design of a knowledge management model proposal for the Faculty of Engineering of the Santiago de Cali University, based on a qualitative fieldwork that allowed contrasting the information collected in a population sample with the research theories found. KEYWORDS Knowledge management, staff effectiveness, information management.
Description
La gestión del conocimiento permite canalizar los cambios y nuevas necesidades en la atención al cliente y en la gestión de procesos organizacionales, aportando al desarrollo profesional y personal de los colaboradores y dando un valor agregado a los procesos. Este trabajo de grado presenta el diseño de una propuesta de modelo de gestión del conocimiento para la Facultad de Ingeniería de la Universidad Santiago de Cali, basándose en un trabajo de campo cualitativo que permitió contrastar la información recolectada en una muestra poblacional con las teorías investigativas encontradas.
Keywords
Gestión del Conocimiento, Eficacia del Personal, Administración de la Información., Facultad de ingeniería
Citation
Gómez Perdomo, J. S. (2022). Diseño del proceso de gestión del conocimiento en la facultad de ingeniería de la Universidad Santiago de Cali para el año 2022. Universidad Santiago de Cali.