Calidad educativa, un docente innovador
No Thumbnail Available
Date
2021
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Santiago de Cali
Abstract
In the following article you will be able to appreciate a proposal towards a critical look at a set of reflections about education in terms of its quality, taking into account fundamental factors such as effectiveness, transformation, critical pedagogy and equity, analyzing how from the classrooms the teacher can relate or contribute to the performance of a new role more dynamic, active and transformative, since the teacher as an agent of change, has to be willing to be innovative, this implies using new methods and environments, that allow change in which students prosper favorably in the achievement of learning objectives.
Description
En el siguiente artÃculo se podrá apreciar una propuesta hacia una mirada crÃtica frente a un conjunto de reflexiones acerca de la educación en cuanto a su calidad, teniendo en cuenta factores fundamentales como eficacia, transformación, pedagogÃa crÃtica y equidad, analizando cómo desde las aulas el docente pueda relacionarse o contribuir con el desempeño de un nuevo rol más dinámico, activo y transformador, ya que el docente como un agente de cambio, tiene que estar dispuesto a ser innovador, esto implica utilizar nuevos métodos y ambientes, que permitan el cambio en el que los alumnos prosperen favorablemente en el logro de los objetivos de aprendizaje.
Keywords
Citation
Izquierdo Torres, G. X. (2021). Calidad educativa, un docente innovador. Universidad Santiago de Cali.