"Propuesta de la política de compras para una comercializadora y distribuidora de tecnología en el valle del cauca"
No Thumbnail Available
Date
2020
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Santiago de Cali
Abstract
The main objective of this research was to propose purchasing policies to optimize purchasing management and, at the
same time, service in the technology area by means of pagers or pagers. "These location systems for a service or product
are mostly used in restaurants, which by means of sounds and vibrations determines the delivery or reception of the service
or product" (PAGER TEC, 2011). In the company under of study, two variables were determined to be analyzed: Purchase
Policies and inventory management in order to improve the purchasing process in organizations of this type. Therefore,
three phases were contemplated for its methodological development, information diagnosis of the current state in the
purchasing and inventory area of the company specialized in this type of process; then the information is analyzed, tabulated
and the fundamentals and / or procedures for good purchasing and inventory management are applied; and finally, the
purchasing policy proposals are developed, being the key to improving the quality of service provided to customers.
Regarding the results obtained, a purchasing policy proposal is presented for the company in order to mitigate the impact
and improve the purchasing process, obtain greater advantages with suppliers and offer better customer service.
Description
La presente investigación tuvo como objetivo principal la propuesta de política de compra para mejorar la gestión de
compras y al mismo tiempo el servicio en el área de tecnología por medio de localizadores o pagers. “Estos sistemas de
localización para un servicio o producto, mayormente es utilizado en restaurantes, el cual este localizador mediante sonidos
y vibraciones determina la entrega o recepción del servicio o producto” (PAGER TEC, 2011). En la empresa objeto de estudio
se determinaron dos variables a analizar: Política de Compra y gestión de inventario con el fin de mejorar en el proceso de
compras en las organizaciones de este tipo. Por lo tanto, se contempló tres fases para su desarrollo metodológico,
diagnosticar información del estado actual en el área de compras e inventario de la empresa especializada en este tipo de
proceso; después se analiza la información, se tabula y se aplica los fundamentos y/o procedimientos para una buena gestión
de compras e inventario; y por último se desarrolla las propuestas de política de compras siendo la clave para mejorar la
calidad de servicio brindado a los clientes. Con respecto a los resultados obtenidos se presenta una propuesta de política de
compra para la empresa con el fin de mitigar el impacto y mejorar el proceso de compras, obtener mayores ventajas con
los proveedores y ofrecer un mejor servicio al cliente.
Keywords
Política De Compra, Inventario, Gestión De Compras, Procedimientos
Citation
Sánchez Álzate, D. (2020). “Propuesta de la política de compras para una comercializadora y distribuidora de tecnología en el valle del cauca.” Universidad Santiago de Cali.