The influence of didactic materials on learners’ motivation towards learning EFL
No Thumbnail Available
Date
2023
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Santiago de Cali
Abstract
Motivation is determinant for learning English as a foreign language. It arises from internal and external factors that surround the student and, although its measurement is complex given its subjectivity, since it is inherent to each individual, there is evidence to affirm that the use of didactic materials serves to increase the learner’s motivation in the classroom. Consequently, this review article seeks to describe the influence of teaching materials on the motivation towards the study of learning English as a Foreign Language (EFL). For this, the results of previous research from the last ten years related to the teaching of English as a foreign language were reviewed. The systematic review is the methodological tool used, accompanied by an epistemological framework for the analysis of the information. The categories to analyze implemented were the theory of self determination and its concepts of autonomy, competence and relatedness proposed by Ryan & Deci (2000). The exposed results open a discussion regarding the influence of physical and technological materials for learning English, as well as their relationship with motivation. As a conclusion, the review finds that intrinsic and extrinsic motivation are influenced by didactic materials in the classroom, making their use relevant to raising the motivation of students of English as a foreign language
Description
La motivación es determinante para el aprendizaje del inglés como lengua
extranjera. La misma surge a partir de factores internos y externos que rodean al estudiante y, aunque su mediciĂłn es compleja dada su subjetividad, pues la misma es inherente a cada individuo, existe evidencia para afirmar que el uso de materiales didácticos sirven para favorecer la motivaciĂłn de los estudiantes. En consecuencia, el presente artĂculo de revisiĂłn busca describir la influencia de los materiales didácticos en la motivaciĂłn hacia el aprendizaje del inglĂ©s como lengua extranjera. Para ello, se revisaron los resultados de investigaciones previas realizadas en los Ăşltimos siete años relacionadas con la enseñanza del inglĂ©s como lengua extranjera. Se utilizĂł la revisiĂłn sistemática como herramienta metodolĂłgica, acompañada de tres cuadros epistemolĂłgicos para el análisis de la informaciĂłn, donde se plantean las categorĂas implementadas dentro de la teorĂa de la autodeterminaciĂłn propuestas por Ryan y Deci, que son la autonomĂa, la competencia y la relaciĂłn. Los resultados expuestos abren una discusiĂłn con respecto a la influencia de los materiales fĂsicos y tecnolĂłgicos para el aprendizaje del inglĂ©s, al igual que su relaciĂłn con la motivaciĂłn. A modo de conclusiĂłn, se puede afirmar que la motivaciĂłn tanto intrĂnseca como extrĂnseca se ven influenciadas por el uso de materiales didácticos en el aula, haciendo que el uso de los mismos cobre relevancia para elevar la motivaciĂłn de los
estudiantes del inglés como lengua extranjera
Keywords
Materiales Didácticos, InglĂ©s Como Lengua Extranjera, MotivaciĂłn, TeorĂa de la AutodeterminaciĂłn
Citation
Grueso Casquete, J. C. (2023). The influence of didactic materials on learners’ motivation towards learning EFL. Universidad Santiago de Cali.