Oportunidades comerciales de productos a base de aloe vera: Colombia-Estados Unidos
No Thumbnail Available
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Santiago de Cali
Abstract
Valle del Cauca is a region that has gradually increased its participation in the country's economy, its agribusiness is gradually taking prominence in International Trade, that is why it is necessary to identify export opportunities to countries such as the United States, those with You have them Free Trade Agreements. Currently, the consumer is looking for natural products that provide multiple health benefits, one of these products is the Aloe Vera or Barbadensis Miller plant, being one of the most studied plants due to its healing, antimicrobial, anti-inflammatory and gastric protector. According to the above, it is necessary to exploit this easily cultivable natural resource in our region for its agro-industrial marketing with the rest of the world. The method used consisted of the bibliographic review of the main academic databases, such as Scielo, ScienceDirect and Google Scholar. Thirty studies were selected that adapt to the bibliographic needs of the study subject and according to the information analyzed, it was found that the growing market of the sale of products based on Aloe Vera presents a very positive outlook for the coming years, without a doubt, it is an opportunity that presents several challenges for Valle del Cauca
Description
El Valle del Cauca es una región que gradualmente ha incrementado su participación en la economía del país, su agroindustria está tomando poco a poco protagonismo en el comercio internacional, es por eso que es necesario identificar oportunidades de exportación a países como Estados Unidos, aquellos con los que tiene Tratados de Libre Comercio. En la actualidad, el consumidor está en busca de productos naturales que aporten múltiples beneficios para la salud, uno de estos productos es la planta Aloe Vera o Barbadensis Miller, siendo una de las plantas más estudiadas debido a su acción cicatrizante, antimicrobiana, antiinflamatoria y protector gástrico. Conforme a lo anterior, es necesario explotar este recurso natural fácilmente cultivable en la región para su comercialización agroindustrial con el resto del mundo. El método empleado consistió en la revisión bibliográfica de las principales bases de datos académicas, como Scielo, ScienceDirect y Google Académico. Se seleccionaron 30 estudios que se adaptan a las necesidades bibliográficas del tema estudio y de acuerdo a la información analizada, se halló que el mercado creciente de la venta de productos a base de Aloe Vera presenta un panorama muy positivo para los próximos años, sin duda alguna es una oportunidad que presenta varios retos para el Valle del Cauca.
Keywords
Aloe Vera, TLC, Negocios, Valle del Cauca, Agroindustria
Citation
Carrillo García, Camilo;Rizo Norato, Karen Melissa;Toro García, E. A. (2019). Oportunidades comerciales de productos a base de aloe vera: Colombia-Estados Unidos. Universidad Santiago de Cali.