Marketing digital: como estrategia de crecimiento de los nuevos emprendimientos en el sector servicios en Santiago de Cali 2019
No Thumbnail Available
Date
2019
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Santiago de Cali
Abstract
Since the nineties the internet has changed people's habits, especially that of communication and marketing, the internet is used as a worldwide means to communicate, is present from relationships with friends to negotiations, moves from friendship even money Previously, the market was the place where buyers and sellers met to carry out their commercial operations, exchange products or services, the market concept was linked to a geographical point, with technological advances and specifically the internet and communications, the market has evolved, the so-called digital marketing appears, where marketing or marketing strategies are taken to digital media. The current market generates high competitiveness between companies and people, consumers are increasingly demanding, and participatory, there is greater access to information and knowledge. Companies regardless of their size, to be competitive, they need to implement digital marketing strategies. Consumer behavior is changing, and this is why companies focus on the analysis of this behavior, the user increases the consumption of information using digital media, traditional advertising media such as radio, television and press pass to a second flat.
Description
A partir de los aƱos noventa el internet ha cambiado los hĆ”bitos de las personas, especialmente el de la comunicación y la comercialización, el internet es usado como medio mundial para comunicarse, estĆ” presente desde las relaciones con los amigos hasta las negociaciones, mueve desde amistad hasta dinero. Anteriormente el mercado, era el lugar donde se reunĆan compradores y vendedores para realizar sus operaciones comerciales, intercambiar productos o servicios, el concepto de mercado estaba unido a un punto geogrĆ”fico, con los avances tecnológicos y especĆficamente del internet y las comunicaciones, el mercado ha evolucionado, aparece el llamado marketing digital, donde las estrategias de marketing o de comercialización se llevan a los medios digitales. El mercado actual genera una alta competitividad entre las empresas y personas, los consumidores cada vez son mĆ”s exigentes, y participativos, hay mayor acceso a la información y al conocimiento. Las empresas sin importar su tamaƱo, para ser competitivas requieren implementar estrategias del marketing digital. El comportamiento del consumidor estĆ” cambiando, y por esto las empresas se enfocan en el anĆ”lisis de esta conducta, el usuario aumenta el consumo de información haciendo uso de los medios digitales, los medios de publicidad tradicionales como radio, televisión y prensa pasan a un segundo plano.
Keywords
Ventaja competitiva, Innovación, Crecimiento Empresarial, Emprendimiento, Estrategia, Marketing Digital
Citation
Balcazar Meneses, Jhon Steven; Marulanda Perdigon, D. A. (2019). Marketing digital: como estrategia de crecimiento de los nuevos emprendimientos en el sector servicios en Santiago de Cali 2019. Universidad Santiago de Cali.