Browsing by Author "Aguilera, Pedro Pablo"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
Item Adenda.(Editorial Universidad Santiago de Cali, 2017) Ramírez Cobian, Mario Teodoro; Mendoza Zambrano, Damia; Inés Hurtado, Martha; Aguilera, Pedro Pablo; James Gómez, Jhon; Zamudio Tobar, Gladys; León González, Ana; Ortegón González, Álvaro Iván; González Salgado, Diana Carolina; Cano Perez, Carolina; Mayor Gil, Paola Andrea;Item Análisis de la calidad del contenido del periódico utópicos de la facultad de comunicación y publicidad de la Universidad Santiago de Cali en las ediciones del año 2018(Universidad Santiago de Cali, 2020) Rojas Durán, Juan Camilo; Aguilera, Pedro PabloThe present work focused on the analysis of the quality of the content of the newspaper Utópicos of the Faculty of Communication and Advertising of the University of Santiago de Cali in the editions of 2018. For this purpose, each copy of the 2018 edition was reviewed, contrasting it with the rules and principles of the style manual of that publication. From this analysis of form and content, the journalistic quality was evaluated. The contents of the Utópicos newspaper were evaluated to corroborate whether the themes, genres, graphics and other aspects of its structure have met the editorial criteria defined previously. The work was carried out by means of media analysis sheets with variables that allowed a quantitative and qualitative decomposition of journalistic text. The study showed that the newspaper largely complies with the editorial guidelines of the Style Manual of the Utópicos newspaper in the informative treatment conclusion that demonstrates the value of training space in the highest journalistic standards of us students of social communication, being a very reliable media.Item Cromos - 100 años de frases publicitarias: La caracterización del texto publicitario en la revista Cromos en Colombia(Universidad Santiago de cali, 2018-04) Aguilera, Pedro Pablo; Cortés Pardo, Ingrid Paola; Díaz Jordán, Ana MaríaLa revista Cromos documentó los acontecimientos que se dieron a lo largo de 100 años. De esta manera, hacer el análisis de la publicidad y específicamente del texto publici- tario, condujo a tener de primera mano un material impreso invalua- ble que evidencia el cubrimiento de hechos históricos acompañados con la evolución de la publicidad y se convierte en un registro único en Colombia.Item Cromos - La metáfora en la revista Cromos: Análisis de las publicaciones durante el siglo XX(Universidad Santiago de cali, 2018-04) León, John Jairo; Aguilera, Pedro Pablo; Díaz Jordán, Ana MaríaLa revista Cromos documentó los acontecimientos que se dieron a lo largo de 100 años. De esta manera, hacer el análisis de la publicidad y específicamente del texto publici- tario, condujo a tener de primera mano un material impreso invalua- ble que evidencia el cubrimiento de hechos históricos acompañados con la evolución de la publicidad y se convierte en un registro único en Colombia.Item Cromos - La revista Cromos y la metáfora de la publicidad en los años sesenta(Universidad Santiago de cali, 2018-04) Díaz Jordán, Ana María; Cortés Pardo, Ingrid Paola; León Muñoz, John Jairo; Aguilera, Pedro PabloLa revista Cromos documentó los acontecimientos que se dieron a lo largo de 100 años. De esta manera, hacer el análisis de la publicidad y específicamente del texto publici- tario, condujo a tener de primera mano un material impreso invalua- ble que evidencia el cubrimiento de hechos históricos acompañados con la evolución de la publicidad y se convierte en un registro único en Colombia.Item Cromos - Presentación(Universidad Santiago de Cali, 2018-04) León Muñoz, John Jairo; Díaz Jordán, Ana María; Cortés Pardo, Ingrid Paola; Guzmán Amaya, Diego Fernando; Aguilera, Pedro PabloLa revista Cromos documentó los acontecimientos que se dieron a lo largo de 100 años. De esta manera, hacer el análisis de la publicidad y específicamente del texto publici- tario, condujo a tener de primera mano un material impreso invalua- ble que evidencia el cubrimiento de hechos históricos acompañados con la evolución de la publicidad y se convierte en un registro único en Colombia.Item Cromos - Roles de género en la publicidad de la revista Cromos. (1930-1960)(Universidad Santiago de cali, 2018-04) Díaz Jordán, Ana María; León Muñoz, John Jairo; Aguilera, Pedro PabloLa revista Cromos documentó los acontecimientos que se dieron a lo largo de 100 años. De esta manera, hacer el análisis de la publicidad y específicamente del texto publici- tario, condujo a tener de primera mano un material impreso invalua- ble que evidencia el cubrimiento de hechos históricos acompañados con la evolución de la publicidad y se convierte en un registro único en Colombia.Item Cromos - Tres artículos de opinión en la revista universitaria Icono(Universidad Santiago de cali, 2018-04) León Muñoz, John Jairo; Díaz Jordán, Ana María; Aguilera, Pedro PabloLa revista Cromos documentó los acontecimientos que se dieron a lo largo de 100 años. De esta manera, hacer el análisis de la publicidad y específicamente del texto publici- tario, condujo a tener de primera mano un material impreso invalua- ble que evidencia el cubrimiento de hechos históricos acompañados con la evolución de la publicidad y se convierte en un registro único en Colombia.Item “Tratamiento informativo del medio digital las 2 orillas a las campañas presidenciales de 2018 en Colombia, de los candidatos Gustavo petro e Iván duque”(Universidad Santiago de Cali, 2020) Daza Cabal, Laura Daniela; Gallego Méndez, Solanlly; Aguilera, Pedro PabloThe informative treatment of the platform Las 2 Orillas at 2018 presidential campaigns in Colombia, of the candidates Gustavo Petro and Iván Duque, is a project that seeks to analyze the way in which an issue of national political order was developed, such as electoral campaigns in the second round period, through the use of: content analysis template, a media characterization file and a significant process of journalistic and opinión text compilation and selection. For the present investigation, the following problem question was started: How was the informative treatment of the subject of the 2018 presidential campaigns in Colombia, of the candidates Gustavo Petro and Iván Duque, in the digital media Las 2 Orillas? Whose answers were obtained from a bibliographic search and theoretical contributions based on concepts such as: agenda setting and discourse analysisItem Valoración de la mujer caleña entre 40 a 55 años de edad sobre dos spots publicitarios transmitidos por el canal Caracol(Universidad Santiago de Cali, 2019) Castrillón Parra, Kelly Yuleny; Aguilera, Pedro PabloIn this work of research, the objective is to recognize the opinions and perception of women of ages between 40 and 55 years old who live in the comuna six of Santiago de Cali, in relation to two spots that were broadcasted on Canal Caracol back in 2018 through two focus groups. The investigation is supported by a bibliographic review about women and their role in advertising communication in massive media, also with the description of the selected spots in an advertising breakdown format. The information analyzed suggest an evident transformation of the role and female representation in massive media. Likewise, it describes findings in the female audience as spot viewers. Finally, it is proposed the creation of an entity in Colombia supported by projects and departments of research nationwide following the example of other countries, so they can regulate advertising in order to ensure and protect the rights and media representation of women in the country.