Gordillo Muñoz, Greisy AndreaGarcía Ruiz, Carlos Eduardo Orcid: https://orcid.org/0009-0009-5793-51422024-09-142024-09-142024García Ruiz, C. E. (2024). The effects of denaturalization and authentication on Colombian elementary students’ English learning processes. Universidad Santiago de Cali.https://repositorio.usc.edu.co/handle/20.500.12421/5509Este artículo de revisión analiza diferentes lecturas cuyo objetivo es explicar como la desnaturalización y la autenticación juegan un role muy importante en un salón de clases, ya que estos dos conceptos hacen parte de la mayoría de los intercambios sociales que los estudiantes tienen entre ellos y con los docentes. También intenta, a través de una metodología cualitativa bajo la norma de un paradigma epistemológico, explicar los diferentes procesos que suceden entre esas interacciones y la forma en la que los estudiantes toman posiciones, hacen alianzas y aprenden, pero también imitan a aquellos que los rodean, quienes pueden poseer mas conocimiento o son personas con las que es obligatorio interactuar. Este articulo concluye que la desnaturalización y la autenticación pueden cambiar el curso de una clase de manera positiva o negativo, por lo cual, el impacto de estos dos conceptos se innegable dentro de un contexto social donde los niños interactúan con otros, toman posturas hacia sus compañeros o docentes durante conversaciones o leccionesThis review article analyses different readings that aim to explain how denaturalization and authentication play an important role in the classroom as those 2 concepts take part in most of the exchange’s students have among themselves and also with teachers. It also attempts, through a qualitative approach under the epistemological paradigm, to explain the different processes that happen among those interactions, and the way students take stances, make allegiances, learn but also imitate others who surround them and can either be more knowledgeable than them or just people who they must interact with. This review concludes that denaturalization and authentication may change the course of a class either in a negative or a positive way, so, the impact of these two concepts is undeniable inside a social context where the children have interactions with others and take stances towards their classmates or teachers during conversations or even lessonsapplication/pdf21 páginasenDesnaturalizaciónAutenticaciónOtredadIntercambiosPosturasThe effects of denaturalization and authentication on Colombian elementary students' English learning processesThesisAcceso PrivadoReconocimiento 4.0 Internacional (CC BY 4.0)DenaturalizationAuthenticationOtheringExchanges, Stances