Burbano Cerón, José MaríaMejía Tobar, Olivia MilenaRivera, Jhonathan2019-07-092019-07-092019Mejía Tobar, Olivia Milena; Rivera, J. (2019). Diseño de un plan Marketing digital para Tool Store Cali 2019. Universidad Santiago de Cali.https://repositorio.usc.edu.co/handle/20.500.12421/295The objective of this work is to design a digital marketing plan for the Cali Tool Store, located north of Santiago de Cali. It is a descriptive study that allows you to approach the context of the company, as well as describe your internal situation, in this way, from a diagnosis that is made in the form of the strategies, in the techniques of the interview, bibliographic review and survey Through this last consultation a sample of 100 current clients is shown. It was found that 89% preferred the social network Facebook as one of the most frequent, followed by the aforementioned agency by 65%, Twitter cited by 49%. 52% consider that the advantage is that it allows you to be informed, 18% that helps you with work, 19% that allows you to meet people, 11% show another type of utility. 44% said they understood, which is positive because it generates an experience that increases the possibility of recidivism. It was proposed that promotion, communication and sales should be improved, the design of a website was included so that it could have a secure virtual store, which provides consumer confidence, and it is recommended to use social networks to get closer to the community, to current and potential clients.El objetivo de este trabajo es diseñar un plan de Marketing digital para Tool Store Cali sede norte Santiago de Cali. Se recurre al estudio descriptivo que permite abordar el contexto de la empresa, así mismo permite describir su situación interna, de esta manera a partir de un diagnostico se procede a formular las estrategias, se utilizó como técnicas la entrevista, la revisión bibliográfica y la encuesta a través de esta última se consultó una muestra de 100 clientes actuales. Se encontró que el 89% prefiere la red social Facebook como una de las que más frecuenta, le siguió Instragram mencionado por el 65%, Twitter citado por el 49%. El 52% considera que la ventaja es que permite estar informado, el 18% considera que le ayuda con el trabajo, el 19% considera que le permite conocer personas, 11% manifestó otro tipo de utilidad. El 44% manifestó haber comprado, lo cual es positivo porque genera una experiencia aumentando la posibilidad de reincidencia. Se propusieron considerando que se debe mejorar la promoción, comunicación y ventas, se incluyó el diseño de un sitio web que permita tener una tienda virtual segura, que brinde confianza al consumidor, así mismo se recomendó utilizar las redes sociales para acercarse más a la comunidad, a los clientes actuales y potenciales.application/pdf60 páginasspaMarketing DigitalTool StoreRedes SocialesTecnologías de Información y ComunicaciónDiseño de un plan Marketing Digital para Tool Store Cali 2019ThesisAcceso AbiertoReconocimiento 4.0 Internacional (CC BY 4.0)